
Jedna od tema jutarnjeg programa naše televizije bila je organizacija rada Zdravstvenog centra Gornji Milanovac u situacijama kada je izabrani lekar pacijenta na odsustvu. Telefonskim putem u program se uključio direktor ustanove, dr Predrag Šutić, koji je detaljno objasnio proceduru pregleda u takvim slučajevima.
Dr Šutić je rekao:
„Što se tiče izabranog lekara, ukoliko se nalazi na odmoru i vraća se u narednih par dana — znači uskoro — onda se pacijenti, preko medicinske sestre koja radi sa tim lekarom, zakazuju u tom periodu od 2–3 dana. Ukoliko je doktor na dužem odsustvu, u okviru opšte medicine postoji lekar za hitna stanja. U slučaju da se dešavaju neka akutna pogoršanja, pacijenti se javljaju tom lekaru, koji je određen samo za tu oblast pregleda pacijenata sa novonastalim akutnim stanjima. On tada obavlja pregled ili upućuje pacijenta u bolnički deo, u zavisnosti od vrste patologije i oboljenja.
Kada je doktor duže odsutan, a radi se o uobičajenim posetama pacijenata svom izabranom lekaru, pacijenti se usmeravaju na druge doktore. U ambulanti imamo tri izabrana lekara i oni primaju sve pacijente čiji izabrani lekar nije prisutan. Naravno, što se tiče urgentnih stanja kod pacijenata koji nisu u mogućnosti da dođu sami, obaveštava se služba hitne pomoći. U dogovoru sa njima izlazi se na teren ili se pacijenti dovoze do hitne pomoći, nakon čega se dalje prosleđuju, u zavisnosti od mogućnosti dijagnostike i lečenja — da li ostaju u okviru hitne službe ili završavaju u bolničkom delu.“
Direktor je zaključio da Zdravstveni centar uvek nastoji da pacijentima obezbedi kontinuitet zdravstvene zaštite.
GM PRESS




